Sider

onsdag 15. desember 2010

Kenya, Safari og nordmenn som fryser

Nå lyver bloggnavnet igjen, jeg er nemlig i Kenya ikke i Uganda. Nærmere betemt befinner jeg meg nå på Scripture Mission Conferance Center i Karen utenfor Nairobi by. Haldgjengen med praksisplass i Øst-Afrika har denne uka infield – en ukes oppsumering av oppholdet så langt.

Jeg tror det passet godt for alle og enhver med et lite opphold i jobbing til fordel for litt norsk samvær i et kaldt Keya. Ja, jeg vet det er ironisk at en gjeng nordmenn sitter å hutrer og fryser med en gang temperaturen beveger seg under 20 grader, men sånn er det nå en gang. Det blir forresten bare så friskt seint på kvelden.

I går var vi på safari i en nasjonalpark ca. 3 timer unna. Selv om vi ikke så en eneste løve hadde vi det veldig gøy; vi så nemlig antilope, gazelle, sebra, bavianer og andre apekatter, nesehorn, bøffel, giraff, en diger slange og en leopard.  Bilder legges ut når jeg er trygt tilbake i Uganda med egen PC. Men det blir noen uker til, for på lørdag reiser vi nemlig en gjeng til Mombasa  for å feire jul.

2 kommentarer:

  1. Kos deg, jenta mi!
    Her planlegges jul, men det er noen som mangler...

    SvarSlett
  2. WOW! heldig du er som har sett SÅ mange eksotiske dyr!! Kunne klart meg uten den store slangen som bare ville ført til en haug med creepy mareritt men.. Jeg vil også se sjiraff! Var de megahøye??

    Jeg gleder meg sånn til å se alle bilder og høre alle historiene når du kommer hjem :) I mellomtiden må du nyte øyeblikkene! <3

    SvarSlett