Sider

tirsdag 31. august 2010

6 måneder


Om en måned reiser jeg til Uganda. Jeg skal jobbe som frivillig. Jeg skal møte en ny kultur, nye mennesker og nye muligheter. 6 måneder er tiden jeg har blitt tildelt for å jobbe, bo i og forstå Uganda. Hvor lang til vil det ta meg å forstå dagliglivet? Hvor lang tid vil det ta meg å forstå årlige feiringer? Hvor lang tid vil det ta meg å forstå tradisjoner som strekker seg lenger tilbake enn noen kan huske?
Den første uka på Hald ble vi spurt om å lage en ”visjon” for året. Beskrive med en setning våre forhåpninger og forventninger. Mitt håp er å kunne gjøre en forskjell i livet til minst en person. Er 6 måneder nok tid til å få det til? Jeg vet ikke, men jeg klarer det vertfall ikke hvis jeg ikke prøver.

5 kommentarer:

  1. blir gøy å følge med på bloggen din!:)

    SvarSlett
  2. Så sant! Fakstisk klarer man noen verdens ting om man ikke prøver.. Det kommer til å bli bra tenker jeg :D

    SvarSlett
  3. Å Thea! Så fin blog!! Jeg blir helt rørt når jeg leser det du skriver! Jeg oppdaget ikke bloggen før i dag jeg. Men nå skal jeg følge med på den videre:) Vær til inspirasjon for deg selv og for andre! Klem fra meg :)

    SvarSlett
  4. Kjempespennende. Gleder meg til å lese hvordan det går i Uganda - etterhvert.

    SvarSlett
  5. Jeg ogsaa!! Lykke til, dette blir nok bra.. :)

    SvarSlett