Sider

fredag 24. september 2010

Et år av en annen verden


Dette burde kanskje vært det første innlegget på denne bloggen; jeg tror nemlig ikke jeg har fått forklart ordentlig hva det kommende året mitt går ut på.

I år er jeg, som dere sikkert har fått med dere, elev på Hald Internasjonale Senter i Mandal. Hald er en fagskole i tverrkulturell forståelse og internasjonalt arbeid, der man har 6 måneders praksis i et annet land. Skolen eies av Strømmestiftelsen, Det Norske Misjonsselskap og Laget som har vær sin linje på skolen. 

Linjen jeg går på, Fokus, eies av Laget og har hovedfokus på skoleungdom og studenter. Under praksisoppholdet mitt skal jeg derfor jobbe med studenter på et av universitetene i Kampala. Jeg også være med i et sosialt prosjekt, men vi er usikre på hva dette prosjektet er foreløpig. 

Som elev på Hald Internasjonale Senter får du støtte fra Fredskorpset Ung, og representerer dem under uteoppholdet. 

Skolens visjon er: Go - Learn - Become. Vi drar ut for å lære noe om en annen kultur enn den vi er vant til, og kan dermed også lære noe om vår egen.

Jeg går på Hald for å oppleve noe helt nytt, for å ha ”et år av en annen verden”.  

1 kommentar:

  1. Håper oppholdet vil svare til forventningene!
    Gleder meg til å følge deg.
    klem mamma

    SvarSlett