Sider

torsdag 28. oktober 2010

Focus Mulago Child Project


http://focusuganda.org/images/child-need1.jpg



”Train up a child in the way he should go and when he is old he will not depart form it” Proverbs 22:6

Focus (Fellowship of Christian Unions) i Uganda er en internasjonal, evangelisk organisasjon som gjennom sitt barneprosjekt Mulago Child Project støtter 150 barn fra Mulago-Kalerwe slummen i Kampala, Uganda. Disse barna får økonomisk støtte gjennom et individuelt sponsorprogram så de har muligheten til å gå på skole og få dekket basisbehovene sine. Gjennom ulike utdanningsprogrammer hjelper Focus disse barna til å utvikle seg på åndelige, fysiske, sosiale og økonomiske plan.

Det er dette prosjektet jeg jobber med disse 3 første månedene. Jeg møter disse barna, jeg hører historiene deres, jeg ser smilene deres, jeg leker med dem. Focus Mulago Child Project er et prosjekt der pengene går til barna, ikke til administrasjon. Du kan bli fadder for 25 USD (ca.150 NOK) i måneden, og dermed sørge for at enda et barn får muligheten til en utdannelse.

Fattigdommen disse barna lever i er ikke noe de kan noe for og det er vanskelig for dem å gjøre noe med det, en det er lett for deg – du trenger bare trykke her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar