Sider

torsdag 7. oktober 2010

Waka Waka – This Time for Africa

A mug for coffe - eller melke-te,
som er fantastisk godt!




Endelig har bloggnavnet sluttet å lyve: Thea er i Uganda.

Det er utrolig, det er spennende – det er annerledes. Kampala er breie asfaltveier og humpete jordveier. Det er menn i dress og jenter med fillete kjoler. Det er Fast Food restauranter og kjærligheter i pappesker. Det er store forskjeller.

Alt i Kampala er forvirrende; trafikken, lydene, pengene. Det er som å være et barn igjen, heldigvis er Focuskollegaene våre utrolig hjelpsomme.

En annen ting jeg har lært i dag er at i Kampala er du ikke hvit – du er selvlysende. Folk snur seg etter deg, barn roper mzungu. Det går ikke an å forsvinne i mengden, du er utrolig synlig. 

6 kommentarer:

  1. WOW - Thea æ faktisk i Uganda no...!! :O Det æ uverkeleg, i min verden æ du framleis på Kvitsund, kanskje inne på rommet ditt og les særemneboka, eller på fløystoga og bakar brownies med Camilla...
    Pass godt på deg sjav Thea, detta æ kje som Kviteseid!
    Ingvild <3

    SvarSlett
  2. ÅjjÅjjÅjj! Dette var, er og kommer fortsatt til å bli vannvittig!! Du må bare oppleve og lære og leve :) Du er så bra, og du kommer garantert til å gjøre en forskjell, noe som er veldig vannskelig siden du ihvertfall ikke er usynelig;) Jeg er så glad i deg, og du kjenner reglene ;)

    SvarSlett
  3. Godt å høre at dere er trygt fremme. Nyt disse dagene, spør spørsmål, ta utfordringer, gjør nye ting. :) Veldig kjekt å lese bloggen din, du skriver godt. :)

    SvarSlett
  4. Fantastisk, Thea!
    Eg gledar meg til å lese tankane dine vidare.
    God bless

    SvarSlett
  5. Kjære vænnen minnj! Ta godt vare på d sjøll!!!

    SvarSlett
  6. Hei Thea:)
    Detta såg kjæmpespennans ut, - du æ heldig!
    Gledar meg te viare innlegg, virkar som ein utruleg lærerik opplevelse:)
    Klem

    SvarSlett