Sider

tirsdag 5. oktober 2010

The Last Goodbye


Det tar bare tolv timer. Bare tolv timer å fly fra Kjevik til Entebbe, Uganda. Bare tolv timer å flytte hele livet mitt til Kampala de neste 6 månedene. Bare tolv timer å dra fra alt som er sikkert og kjent til det som er ukjent og annerledes. Det tar bare tolv timer – likevel føles avstanden veldig stor.

Jeg må innrømme at det har vært dager der jeg har vært usikker på valget mitt. Dager der jeg har tenkt: har jeg egentlig lyst til å bo så langt borte fra familie og venner i 6 måneder?

Jeg vet at dette halve året kommer til å bli fantastisk; noe jeg kan se tilbake på og være glad for at jeg turte. Jeg har hørt at de tingene man er mest redd for å gjøre ofte er de man setter mest pris på i ettertid.

Jeg hoppet en gang ned fra en bro med ingenting annet enn en strikk bunnet rundt beina på meg (uten noen slags form for overdrivelse) for å teste den teorien. Jeg føler jeg er der igjen: på den plattformen stirrende 84 meter ned i en steinrøys - klar for å hoppe. Jeg kan helt ærlig si at jeg aldri har vært så redd som den gangen jeg skulle hoppe fra Vemorkbroa, ikke engang nå. Jeg har heller aldri vært så stolt over å ha gjort noe i ettertid som den gangen. Jeg har lyst til å hoppe igjen.

Så - ready or not; nå hopper jeg. Ser dere på den andre siden av verden. Bokstavelig talt. 

6 kommentarer:

  1. Den som intet våger, intet vinner!! De 6 månedene kommer til å fly avågrde og etterpå vil du synes det var veldig kort tid!!! (var 6 måneder i usa da jeg var 20 og det var en herlig opplevelse! ) Tøffingen som turde hoppe i strikk, DET tør ikke jeg nei....

    SvarSlett
  2. Ønsker deg alt godt for de neste månedene og måtte valget du har tatt være det rette! Jeg skal prøe å være flink til å lese bloggen din og å be for deg! Masse lykke til! Ta godt vare på deg selv!

    SvarSlett
  3. Thea!! :) Blir spennende dette her, du kommer til å få et fantastisk halvår! Jeg tror helt sikkert du vil være veldig glad for at du reiste avgårde, og du kommer til å lære masse og få mange nye inntrykk! Jeg gleder meg til å følge med på bloggen din :) God tur og lykke til! :)

    SvarSlett
  4. Thea! My love!
    Wow, nå braker det løs, det vi har venta på i all evighet siden Kvitsundvåren. Og vet du, jeg har en god følelse for denne. Jeg er så stolt av at du reiser! For min del stikker jeg til The Land Down Under etter jul. Da er vi to reisende på eventyr. Og gjenforeningen - den blir vill og vakker!

    SvarSlett
  5. Tusen takk folkens!;)det er utrolig koselig å få kommentarer på bloggen!
    Åsta: jeg er stolt over at du tar beina fatt og reiser til Australia. Jeg har også en god følelse for dette, og det blir enda bedre når vi ser hverandre igjen til våren!

    SvarSlett
  6. Hipp Hurra!! Jeg gleder meg til reunion! :D

    SvarSlett